Universitat de València

SERVEIS

A) Laboratoris docents
B) Serveis generals de préstec de material audiovisual per a la comunitat universitària
C) Serveis generals de producció audiovisual, fotogràfica i multimèdia per a la comunitat universitària
D) Producció i emissió de continguts audiovisuals universitaris a través de la plataforma MediaUni
E) Arxiu i digitalització del material audiovisual de la UVEG
F) Producció de documentals i reportatges de divulgació científica a partir de treballs de recerca


A) Laboratoris docents

 A.1. Pautes d’ús i funcionament dels laboratoris docents

  • Els laboratoris docents atendran prioritàriament la docència reglada dels Graus i Postgraus en Comunicació Audiovisual i Periodisme.
  • Les seues pautes d'ús s’establiran a partir dels acords de la Comissió Docent, integrada per membres de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació, el Taller d’Audiovisuals i el Vicerectorat de Planificació, Qualitat i Tecnologies de la Informació.
  • Aquestes pautes s’aplicaran també per a qualsevol altre tipus de docència, universitària o no universitària, que es realitze al Taller d’Audiovisuals, com la Nau Jove, la Nau Gran, la Nau dels Estudiants, cursos del Servei de Formació Permanent, o altres cursos de capacitació audiovisual o multimèdia que la Universitat acorde amb institucions o corporacions. Aquesta docència sols podrà realitzar-se fora de l’horari dels ensenyaments reglats.

  • El protocol de funcionament dels laboratoris docents queda regulat de la següent manera:
  1. El professor serà responsable de l’obertura, direcció i cloenda de la classe. De cap manera els estudiants poden accedir a l’aula en absència del professor.
  2. Els mòduls de pràctiques s’ajustaran als horaris elaborats anualment per la Facultat.
  3. El tècnic audiovisual és l’encarregat del manteniment, ús i distribució del material. També hi actuarà com a suport i recolzament de l’activitat docent a requeriment del professor. Les seues funcions són les pròpies del perfil laboral dels oficials d’audiovisuals de la Universitat de València.
  4. L’engegament i apagada dels equips audiovisuals, així com la modificació d’equipaments, cables, mobiliari i demés efectes de l’aula, és també responsabilitat exclusiva de l’oficial d’audiovisuals.
  5. No es pot alterar la configuració dels equips informàtics, ni utilitzar-los per a res que no estiga encomanat pel professor. En aquest sentit, l’escriptori dels equips de treball no pot sofrir cap alteració, i les carpetes de treball sempre seran les previstes pel professor i l’oficial d’audiovisuals.
  6. En cas de l’ús del material fora de l’aula durant les classes, cal omplir el corresponent full d’eixida d’equipament, signat per estudiants, professor i tècnic d’audiovisuals. Aquest full serà convenientment revisat  quan es torne el material, després de la comprovació del seu bon estat.
  7. Els materials seran tornats almenys 30 minuts abans del termini de la classe, i lliurats al tècnic d’audiovisuals, per tal de tenir temps suficient per a revisar els equips i descarregar les targetes de memòria dels dispositius.
  8. El TAU no es farà responsable de les possibles pèrdues d’informació, per la qual cosa els estudiants han de descarregar les targetes de memòria i/o guardar els treballs en la carpeta de l’assignatura i grup corresponent.
  9. A l’hora de lliurar els treballs, es farà el mínim ús possible de la impressió en paper, i es recomana l’ús de memòries USB per al transport de la informació, que aportarà l’estudiant.
  10. Una vegada finalitzat el mòdul pràctic, el professor tindrà un termini d’una setmana per a realitzar la còpia dels treballs dels estudiants. Una vegada transcorregut aquest període, els ordenadors seran inicialitzats per a la realització d’altres activitats docents a les aules.
  11. Es prega a qualsevol usuari dels laboratoris docents respectar les normes d’higiene, així com no menjar ni beure a les aules. També caldrà tenir en compte les pautes de seguretat i les pròpies de qualsevol entorn tecnològic.

 A.2. Préstec d'equips audiovisuals i reserva d'espais de gravació

  • El Taller d'Audiovisuals ofereix a l'estudiantat dels Grau i Postgraus en Comunicació Audiovisual i Periodisme la possibilitat de reservar gratuïtament equips i sales de gravació i edició audiovisual.
  • A aquest efecte, s'ha d'emplenar el formulari de sol·licitud (model A), i enviar-lo adjunt mitjançant tiqueting, una vegada signat per la professora o professor responsable de l'assignatura, Treball Final de Grau o Treball Final de Màster.
  • Per a poder ser atesa, la petició de reserva s'haurà de cursar amb un mínim de tres dies d’antelació a la seua data d'inici.
  • El tècnic audiovisual atendrà les entrades i eixides d'equips únicament amb el vistiplau del professor responsable.
  • En personar-se al punt d’Informació de les instal·lacions del TAU, l’estudiant haurà de preguntar pel tècnic responsable de serveis i préstecs, i acreditarà la seua identitat mitjançant el carnet d’estudiant. 
  • A més a més, presentarà còpia impresa de la petició electrònica. L’oficial d'audiovisuals li entregarà el material una vegada quede degudament emplenada la fitxa de préstec, i siga signada per l'estudiant.
  • L’horari de gestió de prèstecs serà de 9 a 12 hores (torn de mati) i de 15 a 18 hores (torn de vesprada) per a l'entrega i tornada dels equips.
  • L'arreplegament i devolució del material haurà de realitzar-se en el mateix torn horari (ex. si es recull al matí haurà de retornar-se també en horari de demà) i entregar-se al mateix tècnic audiovisual que el va prestar, per a facilitar així la revisió del material.
  • Els préstecs no hauran de superar el termini màxim d'una setmana
  • Així mateix, haurà de passar un mínim de tres dies entre la finalització d'un préstec i l'inici d'un altre a un mateix estudiant o grup d'estudiants.
  • Si l’equipament ha patit qualsevol desperfecte que impedisca el seu correcte funcionament, la persona sol·licitant es comprometrà a restituir-lo.

A.3. Sala de treball cooperatiu

  • Aquest espai, situat a la segona planta del Taller d'Audiovisuals, posa a disposició de l'estudiantat de Comunicació Audiovisual i Periodisme els mitjans audiovisuals necessaris per a dur a terme sessions de gravació amb fons de croma, càstings i reunions de treball. També disposa de quatre estacions informàtiques totalment equipades per a l'edició de vídeo, àudio i podcastings.
  • L’accés a la sala serà mitjançant el carnet d’estudiant de Comunicació Audiovisual, Periodisme o dels màsters adscrits.
  • Per a utilitzar els equips de gravació i edició audiovisual cal sol·licitar-ho al tècnic dins l’horari establert (de dilluns a divendres, de 9 a 20 hores).
  • Aquesta és una sala autogestionada. Els estudiants treballaran pel seu compte. L’assessorament dels tècnics audiovisuals està supeditat només a les aules de matèries pràctiques reglades.
  • Els estudiants no han d'alterar la configuració de les estacions informàtiques. Els projectes es guardaran en el disc de Treballs, i es recomana crear una carpeta pròpia. Per a evitar pèrdues de informació, cal fer còpia de seguretat en un dispositiu extern que aportarà el propi estudiant.
  • Es prega als usuaris d'aquest espai respectar les normes d’higiene, així com no menjar ni beure a la sala. També caldrà tenir en compte les pautes de seguretat i les pròpies de qualsevol entorn tecnològic.

 B) Serveis generals de préstec de material audiovisual per a la comunitat universitària

B.1. Estudiants que hi participen en projectes de la nostra Universitat provinents de departaments, centres, instituts de recerca, serveis o d’altres projectes institucionals

  • Per a l’ús extern de material audiovisual, els estudiants interessats hauran de cursar la petició adient mitjançant tiqueting, adjuntant el formulari de sol·licitud (model B.1), on haurà de figurar una breu descripció del projecte i l’aval d’un docent, investigador o responsable que acredite la competència tecnològica i audiovisual dels responsables de la proposta. 
  • L’ús del material ha d’estar destinat exclusivament a projectes provinents de la docència, recerca o activitat institucional de la nostra Universitat.
  • El projecte final haurà de tenir una projecció a través de la plataforma universitària Mediauni o des de qualsevol altra finestra multimèdia de la nostra web. A tal efecte, s’entregarà una còpia del treball final al Taller d’Audiovisuals per a l’arxiu i possible difusió, sempre que se signe el corresponent document de cessió de drets.
  • El protocol de funcionament i les condicions de la reserva seran similars a les indicades anteriorment en l'apartat A.2.

B.2. Personal de la Universitat (PDI, PTGAS, PI) que vol realitzar projectes audiovisuals propis de la UVEG

  • Per a l’ús extern de material audiovisual, el personal PDI, PTGAS o PI interessat haurà de cursar la petició adient mitjançant tiqueting, adjuntant el formulari de sol·licitud (model B.2), on haurà de figurar una breu descripció del projecte i les necessitats materials per al seu desenvolupament.
  • L’ús del material ha d’estar destinat exclusivament a projectes provinents de la docència, recerca o la comunicació corporativa de la nostra Universitat.
  • El projecte final haurà de tenir una projecció a través de la plataforma universitària Mediauni o des de qualsevol altra finestra multimèdia de la nostra web. A tal efecte, s’entregarà una còpia del projecte final al Taller d’Audiovisuals per a l’arxiu i possible difusió, sempre que se signe el corresponent document de cessió de drets.
  • El protocol de funcionament i les condicions de la reserva i entrega d'equips seran similars a les indicades anteriorment en l'apartat A.2.

C) Serveis generals de producció audiovisual, fotogràfica i multimèdia per a la comunitat universitària

  • El Taller d’Audiovisuals disposa d’una àrea dedicada a la realització de serveis audiovisuals, fotogràfics i multimèdia, segons les tarifes internes de serveis d’audiovisuals aprovades pel Consell Social de la nostra Universitat. Per a més informació es pot contactar mitjançant tiqueting, o bé telefonar en horari de matí al 963983629.
  • La petició de qualsevol servei caldrà fer-se, si més no, amb una setmana d’antelació per tal de valorar i acceptar la proposta de treball.
  • La relació de serveis queda detallada de la següent manera:

SERVEIS D' EQUIPS

  1. Edició vídeo digital HD.
  2. Filmació multicàmera.
  3. Filmació multicàmera i realització en directe
  4. Gravació i emissió streaming (Internet).
  5. Retransmissió streaming (Internet).
  6. Filmació i realització en directe
  7. Ús Aula Multimèdia o Audiovisual.
  8. Producció i realització en Plató (tres càmeres).
  9. Sonorització i edició de soundtrack.
  10. Locució documental o ficció.
  11. Compressió de vídeo a streaming.
  12. Videoconferència.
  13. Videoconferència amb plató.
  14. Disseny cartel o pòster.
  15. Gravació concert a àudio.

VENDA DE PROGRAMES PRODUÏTS PEL TALLER D’AUDIOVISUALS

  1. Actes oficials.
  2. Documentals, reportatges i vídeos educatius produïts pel Taller d'Audiovisuals.

D) Producció i emissió de continguts audiovisuals universitaris a través de la plataforma multicanal MediaUni

  • El Taller d’Audiovisuals disposa d’una plataforma multicanal MediaUni que difon a través de diferents canals la diversitat de continguts audiovisuals de la nostra Universitat.
  • Perquè els continguts audiovisuals provinents de departaments, centres, serveis, instituts de recerca o qualsevol altra dependència universitària, puguen emetre’s en qualsevol dels nostres canals caldrà posar-se en contacte mitjançant tiqueting, o telefonar al 961625372.
  • Els continguts que es vulguen incloure a la plataforma MediaUni hauran d’ajustar-se a la descripció temàtica de cada canal.
  • L’equip de producció de la Plataforma Mediauni cobrirà gratuïtament només aquells actes o fets noticiables que siguen d’interés general per a la comunitat universitària i, per tant, puguen formar part del canal Televisió de Mediauni.
  • Els continguts que no són de producció pròpia de la Universitat i vulguen emetre’s per MediaUni precisaran del consegüent contracte de cessió de drets.

 E) Arxiu i digitalització del material audiovisual de la UVEG

  • El Taller d’Audiovisuals disposa d’una àrea per a l’arxiu i la ingesta del material audiovisual antic de la nostra universitat des de qualsevol format i suport.
  • És recomanable que els responsables de Centres, Departaments, Instituts d’Investigació, Càtedres, Serveis, o altres dependències universitàries, es posen en contacte a través de tiqueting o telefonen al 963983692 per aconseguir més informació d’aquest servei.
  • És important que el procés de digitalització des de suports antics es realitze el més aviat possible, per tal de perdre el mínim possible de la seua informació original.
  • En cas d’estar interessats de la seua emissió, una vegada digitalitzats, a través de la plataforma multicanal MediaUni, caldrà posar-se en contacte mitjançant tiqueting, o telefonar al 961625372.

F) Producció de documentals i reportatges de divulgació científica per a la difusió televisiva a partir de treballs de recerca

  • El Taller d’Audiovisuals té una llarga tradició en la producció de documentals i reportatges de gran format en broadcasting.
  • Els Instituts d’Investigació, Centres, Departaments, Parc Científic o altres dependències de la nostra Universitat, que tinguen iniciatives per a desenvolupar una proposta audiovisual a partir d’un centre d’interés d’una línia d’investigació, podran contactar mitjançant tiqueting, o bé parlar amb el responsable de projectes i convenis al telèfon 963983627.
  • El Taller d’Audiovisuals desenvoluparà i dissenyarà el format televisiu adient, i plantejarà fórmules de finançament amb la coordinació de l’equip que aporta la proposta.
  • En cas d’aconseguir finançament extern de l’administració, les corporacions públiques, les associacions professionals o altres entitats, es realitzarà el pertinent conveni marc i/o específic de col·laboració, per tal d’atendre les necessitats de producció i difusió del projecte en qüestió.
  • Altra forma de finançament per aquest tipus de projectes seran les ajudes i convocatòries públiques de les diferents administracions autonòmiques, estatals i de l’espai europeu.
  • L’obra final tindrà una projecció i difusió en mitjans de comunicació de gran abast  degudament conveniada i contractuada, per tal de garantir els drets d’explotació televisiva. En qualsevol cas, la Universitat de València sempre es reservarà els dret perquè la producció puga emetre’s a través de la seua plataforma MediaUni.

Producció televisiva

  • Plató virtual que ofereix sistemes integrats de producció de vídeo en directe per a televisió. Dissenyat per a generar escenaris virtuals fotorealistes i producció amb multicàmera.
  • Sala multimèdia que permet treballar en grup a un equip de redactors juntament amb editors-muntadors i grafistes.

Àudio

  • Edició d'àudio digital i canvis de format.
  • Sonorització i edició multicanal de soundtracks.
  • Doblatge i locució documental o de ficció.
  • Disseny sonor.

Multimèdia

  • Animació 3D.
  • Disseny de páginas Web.
  • Projectes interactius.
  • Transmissió de vídeo per Internet mitjançant streaming.
  • Videoconferències.
  • Realització de presentacions informatitzades.

Fotografia i disseny gràfic

  • Reportatge fotogràfic.
  • Maquetació de premsa i revistes.
  • Disseny de cartell o pòster.
  • Disseny de caràtules.
  • Escanejat de fotos.
  • Edició de fotografies amb o sense retoc digital.
  • Filmació a diapositiva o foto d'arxius informàtics.
  • Estudi fotogràfic.

Vídeo

  • Edició no lineal de vídeo en 4K i Full HD 1080p.
  • Composició i efectes multicapa en vídeo.
  • Filmació multicàmera.
  • Plató de 70m.
  • Aules multimèdia.
  • Subtitulat de vídeo.
  • Copiatge i canvis de format.
  • Programes de producció pròpia.